Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Current Obsessions

SE ALLT

Träning – PBs och Wodify

I dag hade jag en riktigt bra crossfit-dag.

Först satte jag PB på att kunna göra 8 vanliga armhävningar på rad, förr kunde jag bara göra 5 innan jag var tvungen att vila. Jag kan göra ca 50 allt som allt, men inte obrutna. Sedan lyckades jag även göra en armhävning på paraletter, dvs hållande i två stänger med benen på mattor och att sänka sig ner under ”marknivå” om man jämför med en vanlig armhävning. Där har jag en utmaning, jag vill kunna 10 obrutna av dem inom 6 månader.

Styrka i dag var Romanian deadlifts och jag fick även där ett PB på 50 kg. Det är över min egen kroppsvikt och är det tyngsta jag har lyft, så det känns väldigt bra. Sedan avslutade vi med en wod med thrusters (20 kg) och toes to bars, eller knees to elbow för mig. Jag kan göra 2 toes to bars i rad nu i alla fall, det går framåt!

Vi har även fått ”Wodify” nu i vår box, så nu kan jag antingen genom appen, datorn eller de stora skärmarna på gymmet logga mina resultat, ha koll på förbättringskurva och PBs samt komma ihåg vad jag har lyft i vikt inom olika typer av lyft. Så himla smart och bra!

Vilken enorm skillnad det är sedan jag började med crossfit, jag känner mig så mycket starkare och sundare och mår allmänt bra. Jag känner mig utmanad varenda gång jag går och trots att jobbet har gjort att jag bara har hunnit med 2 pass i veckan den senaste månaden så har jag ändå bättrat mina vikter och tider. Jag har verkligen hittat träningsformen för mig.

Jag vet att det är mycket hype runt träning just nu och att träningsbloggarna ploppar upp som svampar efter regn för tillfället, så jag försöker att inte skriva allt för mycket om crossfit, även fast jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.

Det jag undra nu är om ni tränar? Vad tränar ni i så fall och hur ofta? Det är alltid kul för mig att höra om er, så svara gärna i kommentarsfältet om ni känner er manade <3

Jag börjar se ett par magrutor där i spegeln…

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Tack för en fin blogg! Tycker om att läsa den för att du skriver om så blandade saker och sedan verkar du vara en fin människa. 🙂

    Träning måste vara skoj för att jag ska ha motivationen att göra det. Tidigare har jag tränat boxercise (det jag tycker bäst om) och cirkelträning ca. 2 ggr/vecka. Nu har jag dock börjat löpträna 2-3 ggr/vecka, vilket jag aldrig har tyckt om tidigare, men det går över förväntan. Ska se var det slutar, kanske blir det att springa något lopp framöver.

    -AnnaK- 2014-09-29 14:15:18
    Svara
  • jag är desvärre världens lataste människa, men tänkte säga att du har såå fin hy 😀 Och säga att dina inlägg om modell jobb är jätte roliga att läsa.
    LOVE FROM BARCELONA

    http://hesses.blogg.se

    elsa 2014-09-28 17:39:19 http://hesses.blogg.se
    Svara
  • Hej Tess,

    Jag har funderat på en sak. Känner du att din kropp blivit mer muskulös och "större" av din träning? Vad säger din agentur och kunder om detta isf?
    Jag har märkt själv av för mycket vikt att mina armar, axlar och rygg blir för muskulösa så jag har minskat med för tunga vikter och kör mycket stretching nu tillsammans med passen.

    Jag tränar HIIT 3 gånger i veckan men med inte för mycket vikt. Nästan enbart med egen kroppsvikt eller kettlebells på cirka 12-14kg. Löper två gånger och cyklar till jobbet varje dag.
    Tror på allsidig träning men framförallt skall det vara kul!

    Tack för en mångsidig blogg!

    /Sandra

    Sandra 2014-09-28 08:06:01
    Svara
  • Jag försöker ta mig till gymmet tre gånger i veckan och älskar att köra blandade pass. Oftast blir det powerstep (hälften step och hälften bodypump), bodybalance/yoga och ett pass bodypump. Älskar att känna att jag blir starkare!

    Clara 2014-09-27 14:16:38
    Svara
  • Hi Tess! It's inspiring to read how much you love crossfit and how effective it is! I'd really love to give it a go but I'd be worried about injuries etc because my job is very active/physical 🙂 for me I found physique 57 revolutionary it's so efficient and effective … It's totally changed my body and as a working single mom I'm down on time so it works really well for me. Also I've done Pilates for a few years and it's so good as a support workout – no matter what other classes you do it'll really improve your performance in those classes and reduce the risk of injury 🙂 xx

    Jade Ashleigh 2014-09-27 09:42:32
    Svara
  • Det är inte många träningsformer som funkar för mig pga trasigt knä (skulle t ex aldrig kunna köra cross fit 🙁
    Men favoriten är bikram yoga. Vanlig yoga är det tråkigaste jag vet men att svettas som ett djur får det verkkigen att kännas som en utmaning! Gymmar även, på gymet kan jag ju lätt bara skippa de maskiner som jag vet inte funkar för mig.
    Balett funkar lustigt nog också, vilket är tur eftersom det är min stora passion 🙂 men någon karriär som ballerina blir det inte. Men ett pass i veckan går bra! Nu har jag verkligen halkat efter med träningen, blä. Måste ta tag i det pronto!
    Mår verkligen skit när jag inte tränar.

    Emilia 2014-09-27 01:33:36
    Svara
  • Saknar du aldrig yogan??
    Jag tränar spinning, yoga ibland, joggar och en del fria vikter på gymmet! Försöker få båda styrka och kondition i en bra mix!

    Är det samma sak i London som i Sverige att alla crossfit'are käkar Paleo-kost??
    Kramar Amanda

    Amanda 2014-09-26 22:51:29
    Svara
  • Hej Tess! SÅ kul att du hittat en träningsform du vill nörda in dej lite på, jag tycker det är härligt att läsa om! Jag springer ett par gånger i veckan och börjar tycka det är roligare och roligare, börjar hitta den där känslan. Ska springa halva lidingöloppet imorrn (aldrig sprungit så långt), blir ingen "bra" tid men ska bli kul! Har som mål nu att hålla i löp formen över för att nästa säsong satsa på fler lopp och nå lite drömtider=) Annars har min kärlek till klättring hållt i sig ett par år nu, går och klättrar ca 1 gr/vecka. Och iår har jag börjat testa mer att klättra utomhus på "riktiga" klippor. Väldigt läskigt ibland men vilken kick!
    Kram!

    D 2014-09-26 22:34:39
    Svara
  • Tycker att det är roligt att läsa om din träning även fast det inte är just därför jag läser din blogg, gillar nog främst blandningen av allt möjligt du skriver om! Att ditt liv är så olikt mitt och kanske just därför så spännande och sen verkar du vara så klok också. Själv tränar jag ganska mycket men nästan bara löpning där jag gärna springer lopp på 5 till 42 km. Jag älskar löpning och där kan man verkligen bli sådär frälst som man verkar bli av crossfit. Det hade varit roligt att följa dig i träningen inför något löparlopp 😉

    Malin 2014-09-26 22:32:22
    Svara
  • Jag har tränat tungt under en längre tid och hade som mål ett tag att lyfta min kroppsvikt x 2 i marklyft. Men efter en längre sjukdomsperiod utan träning överhuvudtaget ska jag nu försöka leta mig tillbaka till gymet och tänkte gå en helt annat väg – nämligen olika typer av yoga. Det har aldrig varit min grej men jag tror att jag just nu får omvärdera vad träning innebär för mig. Jag tycker det är kul att läsa om din träning. Har du lagt ner yogan helt? Jag undrade faktiskt i veckan vad som hänt med din träning. Du gick ut hårt men flera inlägg och till och med film och sedan blev det tyst.

    Malin 2014-09-26 21:16:05
    Svara

senaste från Mode

Tess Montgomerys webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand