Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Current Obsessions

SE ALLT

Så var vi igång!

Photo – RVDS

Första dagen på hälsomånaden gick hur bra som helst, det är lätt att undvika alkohol och vetemjöl, men socker finns i sååå mycket mat och dryck.

Så här såg gårdagens mat ut

Frukost – Grekisk yoghurt med min hemgjorda granola (som är sötad med Manuka honung). Kaffe med mandelmjölk.

Mellanmål – 2 små klementiner

Lunch – Kräft- och avocado- ”No bread sadwich” från Pret och en ”yoga Bunny detox” drink. Den har inget tillsatt socker i sig, men däremot lite fruktsocker från vindruvor, så den ligger väl lite på gränsen.

Mellanmål – En näve nötter och grönt té

Middag – Oxfilé i ugnen med en rödbets, vattekrasse, spenat, tomat, koriander och cashewnötssallad.

Efter maten – Roibos té med en halv tesked Manuka honung.

Det märks att jag är ganska sockerberoende fortfarande, för jag behöver den där lilla sötan från honungen lite då och då under dagen. När jag är helt avvand så är socker äckligt sött och jag kan knappt ha honung i te längre. Så det är en liten bit kvar där…

Jag ska försöka knåpa ihop ett par chokladbollar gjorda på kokosocker och chiafrön och se om de skulle vara ett bra substitut till efterrätt nu den första veckan. Sen så fort mixern kommer så ska jag börja göra olika juicer.

Jag lovar att dela med mig när jag hittar ett bra detox program och lite recept på juicer och så.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
5kommentarer
  • clementiner innehåller mycket socker! Undvik frukt, annars lär du inte bli av med sockerberoendet. Lycka till 🙂

    helena 2013-01-04 18:25:01
    Svara
  • Jag tycker du gor bast i att borja med honung i borjan, battre naturligt an onaturligt! Kor aldrig pa saker som inte ar naturliga!:) PUSS ses snart! xxx

    josefina 2013-01-04 15:16:17 http://www.thatboston.com
    Svara
  • http://www.svd.se/mat-och-vin/sockrad-nyhet_6783187.svd

    mae 2013-01-04 15:00:39
    Svara
  • http://www.detoxdiet.nu

    Frida 2013-01-04 14:12:23
    Svara
  • Du bör skippa honung om du vill avsockra dig och hålla blodsockret stabilt! Den har nästan lika högt GI värde som vanligt socker, även om den såklart är lite nyttigare. Jag rek stevia eller erythritol (båda GI noll!) som sötningsmedel. Jag bakar med det också. Stevia finns som droppar och är perfekt i tex te.
    Kokossockret ligger på 35 i GI värde, använder det i enstaka recept där sockerandelen är för stor för att det skall fungera med eryhtritol. Då blandar jag båda. 🙂

    Maria 2013-01-04 14:04:11
    Svara

senaste från Mode

Tess Montgomerys webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Chrystelle Eriksberger